Motocykle z koszem

świat motocyklistów korzystał z większych możliwości motocykli z wózkami bocznymi. Jazda z wózkiem powodowała większe zużycie paliwa i zmniejszenie manewrowości. Kierowanie takim pojazdem jest całkowicie różne od kierowania zwykłym motocyklem zmiana kierunku jazdy oraz zmniejszenie prędkości wymaga użycia znacznej siły. Wózek przy hamowaniu powoduje zmianę kierunku jazdy, przy przyspieszaniu działa w przeciwna stronę. Przyczepa posiada światło boczne by była widoczna na drodze, łączniki między motocyklem a przyczepą regulują kąt miedzy nimi. Jednym z bardziej znanych motocykli z przyczepami był motocykl BMW R/60 z roku 1965 wraz z wózkiem z roku 1952zamontowanie wózka powodował zmiany naprężeń w ramie motocykla, widelec zostaje wyjątkowo mocno obciążony. Widelec używany przez BMW był idealny do używania wózków i to dało dużą popularność dla tych motocykli. Właściwe połączenie motocykla z wózkiem jest bardzo trudne, aby osiągnąć neutralna charakterystykę, motocykl musi być oddalony od wózka, a jego koło musi być zbieżne względem tylnego koła wózka. Położenie koła wózka również wpływa na kierowność motocykla. Motocykl BMW R/60 miał otwierany bagażnik, boczne światło przyczepy, silnik był dwucylindrowy poziomy, masa 202 kilogramy plus 68 kilogramów przyczepa. Maksymalna prędkość tego motocykla to 120 kilometrów na godzinę. Wózki klasyczne to te budowane na kształt pocisku, budowane były aż do lat sześćdziesiątych. Również motocyklem typowo przeznaczonym do wózka był Douglas z roku1923, wózek do tego motocykla był przechylny Dixon. Oś kołowa wózka mogła być unoszona lub opuszczana przez pasażera aby pochylać maszynę na zakrętach i tym samym umożliwiać szybkie ich pokonywanie. Motocykl ten miał silnik dwucylindrowy, osiągał maksymalna prędkość 104 kilometrów na godzinę. Masa motocykla wynosiła szacunkowo 91 kilogramów, rama kołyskowa rurowa, przeniesienie napędu na trzybiegowa skrzynie ręcznie sterowaną, napęd łańcuchowy. Zawieszenie to widelec trapezowy. Moc nie znana.

menu główne

nasze nowości

Yamaha TR3

Yamaha uważała wyścigi z poligon doświadczalny i grunt badawczy dla nowych technologii. Pierwsze występy w tym międzynarodowym cyrku nie były dla Yamaha wielkim sukcesem lecz upór został nagrodzony.

więcej

Mobilna policja

Właściwości manewrowe motocykli sprawiały, że te coraz lepiej nadawały się do celów policyjnych natomiast w pościgach miejskich były niezastąpione.

więcej